پایگاه اطلاع رسانی انجمن محیط زیست شهرضا
پایگاه اطلاع رسانی انجمن محیط زیست شهرضا
پرچم

          ارسال به دوست           پرینت             بازگشت  
37

1392/6/6

2286

ترویج فرهنگ نقد‌پذیری نیازمند حمایت نظام آموزشی است

ترویج فرهنگ نقد‌پذیری نیازمند حمایت نظام آموزشی است

ترویج فرهنگ نقد‌پذیری نیازمند حمایت نظام آموزشی است

نگاشته شده به قلم خبرگزاری سینا
۱۰:۰۴ ب.ظ - شنبه ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
بازدید: 14
کد خبر:7394

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: ترویج فرهنگ نقد‌‌پذیری نقش بسیاری در توسعه و آبادانی جامعه ایفا می‌کند و با توجه به این موضوع ساختار نظام آموزشی کشور باید برای تبیین این اصل مهم سیاست‌گذاری کند.
عبد‌الرسول کاظم‌پور  با بیان اینکه آموزش و تبیین وظایف و حقوق متقابل افراد در سطوح مختلف جامعه با استفاده از ابزار‌های آموزشی و فرهنگی امکان‌پذیر است، اظهار کرد: در یک دهه گذشته شاهد فراهم ساختن زیر‌ساخت‌های لازم در سطح رسانه‌های کشور در راستای ارائه نقد‌های کارشناسی و آگاهانه در حوزه‌های مختلف جامعه بوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه مجموعه رسانه‌ها و مطبوعات در راستای توجه به فرهنگ نقد‌پذیری کارشناسی شده و آگاهانه در جایگاه قابل قبولی قرار دارند، اضافه کرد: آموزش نقد اسلامی  در جامعه باید به عنوان یک علم و هنر سازنده مطرح باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با تأکید بر اینکه ورود به مقوله نقد در حوزه‌های مختلف باید از سوی کارشناسان و متخصصان مجرب صورت بگیرد، تصریح کرد: همچنین معیار‌های سنجش و ارزیابی مبتنی بر زیرساخت‌ها و چشم‌انداز کشور باید تعیین شود.
وی به ضرورت دوری کردن افراد مختلف در جامعه از نقد عمومی و غیر کارشناسانه اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان در زمان مواجه شدن با نقد افراد باید از نظرات کارشناسان و افراد صاحب نظر استفاده کنند و در صورت اصولی بودن نقد مطرح شده باید از این نقد‌ها در راستای برطرف شدن مشکلات و نا‌رسایی‌های موجود تلاش کنند.
کاظم‌پور با اشاره به اینکه فرهنگ نقد‌پذیری به صورت شایسته در سطح کشور تبیین نشده است، تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه بسته‌های آموزنده می‌تواند به عنوان یک گام سازنده در راستای تبیین فرهنگ نقد‌پذیری باشد.
وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ نقد‌‌پذیری نقش بسیاری در توسعه و آبادانی جامعه ایفا می‌کند و با توجه به این موضوع ساختار نظام آموزشی کشور باید برای تبیین این اصل مهم سیاست‌گذاری کند، افزود: شورا‌های فرهنگ عمومی از مهم‌ترین مجموعه‌های تأثیر‌گذار در راستای تقویت زیر‌ساخت‌های لازم برای تبیین فرهنگ نقد‌پذیری در جامعه هستند و توجه به زیر‌ساخت‌های موجود در هر منطقه  و اتخاذ سیاست‌های لازم بر اساس آن در بهبود وضعیت کنونی فرهنگ نقد در جامعه مؤثر است.
رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با بیان اینکه ترویج حقوق شهروندی راهکاری مهم در راستای تبیین فرهنگ نقد به شمار می‌رود، گفت: استفاده از مجموعه نخبگان و متخصصان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و تلاش برای تحقق مدیریت کار‌آمد اسلامی باید از مهم‌ترین دغدغه مسئولان باشد.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مؤثری در راستای رشد و تعالی جامعه دارند، اظهار کرد: مجموعه رسانه‌ها در وضعیت کنونی عملکرد مناسب و سازنده‌ای دارند و از سوی دیگر مسئولان باید در مقابل درخواست‌ها و نیازمندی‌های عموم مردم پاسخگو باشند./فارس
http://www.shnc.ir/%D8%AA%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%86%D9%82%D8%AF%E2%80%8C%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%86.aspx

 

 
 

منبع : http://www.shnc.i
 

 
آمار سایت :
کاربران آنلاین :
3
بازدید های امروز :
323
کل بازدید ها :
112,881
بیشترین بازدید :
1,330
مشاهدات امروز :
1,288
کل مشاهدات :
5,463,305
بیشترین مشاهده :
73,755